субота, 17 листопада 2012 р.

Християнин − святий і грішник водночас

Петро був спантеличений. Чому Ісус, Господь і Вчитель , миє учням ноги ? Лютер звертався до цієї Бібілйної події, зображеної тут, щб пояснити, як два твердження − “гріх змитий” і “гріх залишається” − не суперечать один одному, а є обидва правдивими водночас. Іншими словами,  Лютер переймався питанням, як християнин, віруюча людина може воднчас бути і святим, та грішником в одній особі.
У Івана 13:5-10 ви можете прочитати, що Ісус обмивав ноги Своїм учням, аби навчити їх про Своє спасіння. Щойно Петро зрозумів це, він бовкнув: “Госопди, − не самі мої ноги, а й руки та голову”. Ісус сказав йому: “Хто обмитий, тільки ноги обмити потребує, бо він чистий увесь. І ви чисті, та не всі” (Ів. 13:9-10). Лютер коментує цю Біблійну оповідь, кажучи, що це обмиття подібне до вашого хриситянського життя після Хрищення: “Всі гріхи змиті, але дещо ще потрібно обмити” (“Твори Лютера”, том 32, с. 158).
Багато людей здивовані, як і Петро, тим, що здається двома несумісними вченнями в Біблії про владу гріха:
  Істина №1: Гріх змитий. Хрищення змиває з вас весь гріх, Ви цілком чисті. Розп’яті з Ісусом, “щоб не бути більше рабами гріха” (Рим. 6:6).
  Істина №2:  Гріх залишається. Ви усвідомлюєте владу гріха у вашому серці й розумі. Він інколи навіть проявляється у недобрих словах або ганебних діях. Св. Павло говорить: “Не живе в мені, цебто в тілі моїм, добре; … Бо не роблю я доброго, що хочу, але зле, чого не хочу, це чиню” (Рим. 7:18-19).
Дехто намагався вирішити цю дилему, кажучи, що правильна лише Істина №1: в християнинові після Хрищення немає жодного гріха.
Деякі богослови неправильно пояснюють боротьбу, яку Павло описує в Рим. 7:15-25. Вони навчають, що Павлова боротьба проти влади гріха відбувалася до його навернення, а не після . Але сам Павло, очевидно, гооворить зовсім протилежне. Його боротьба проти гріха продовжувалася після його навернення. Ви самі переживаєте цю щоденну боротьбу проти спокуси та гріха. Бо після Хрищення, в християнинові живуть дві природи - старий Адам, та новий чоловік. Тому ці два поняття, що взаємновиключають одне одного існують разом в людині протягом всього життя.
ВИ ЧИСТІ ВІД ГРІХА, АЛЕ ВАМ ПОТРІБНЕ ЩОДЕННЕ ХРИСТОВЕ ОБМИТТЯ. Лютер описує, як Бог діє в вас двома різними, але доповнюючими один одного способами. Він дає вам Свій Закон, і Він дає вам Своє Євангеліє.
Закон звинувачуватиме вас і покаже вам, як ви порушили Божі заповіді думкою, словом і ділом. Закон покаже вам, що вам потрібно благати прощення, навіть після вашого Хрищення, бо “ми щодня багато грішимо” (“Малий Катехізис Лютера”). Через Закон Божий Святий Дух покаже вам, що навіть добрі діла, які ви робите, заплямовані егоїстичними мотиваціями і грішними думками (Ісая 64:6).
Євангеліє дає вам любов, Божу любов і прощення, через які гріх, провина і осуд змиті з вас заради Ісуса. Ви не побачите Його прощення своїми очима. Ви навіть не відчуватимете це постійно у вашому серці, коли щодня боротиметесяпроти гріха, але через Євангеліє Святий Дух приведе вас до віри в цю реальність.
Закон вам виявить ваші гріхи і провини, як на ногах учнів виявився пил від їхніх мандрівок. Єванеліє приносить вам  Ісуса, Який очистив вас через ваше Хрищення. Божий Закон і Боже Єванггеліє дадуть вам можливість зрозуміти і повірити, що навіть якщо ви боретеся проти влади  гріха, ви вільні від гріха.

Молитва: Дорогий Господи Ісусе, Ти обмив мене в моєму Хрищенні і я чистий. Веди мене до щоденного каяття. Через Твоє Слово допоможи мені молитися за Твою купіль і покладатися на це обмиття, яке очищує мене щодня від гріха. Амінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар